
Cilvēki, kuri ir ar video starpniecību ir nopelnījuši plašas auditorijas uzmanību, izveidojot saturu, kas domāts izglītošanai, izklaidei, šokēšanai vai citai cilvēkus piesaistošai sfērai, šodien var pelnīt diezgan lielus ienākumus. Iespējams, ka pelņa sākotnēji nav iemesls, kāpēc cilvēki uzsāk video izvietošanu, taču variācijas ar iespēju nopelnīt ir patīkams pārsteigums, kad jūs tās sākat izprast. Varbūt jums jau ir savs kanāls vai arī par to vēl tikai domājat- jebkurā gadījumā, ir vērts apskatīt un gūt informāciju par šo interesanto mūsdienu naudas pelnīšanas iespēju.
Nepieciešamais kanāla abonētāju daudzums
Tiek lēsts, ka populārākie video kanālu īpašnieki nopelna miljonus. Ieņēmumi var ievērojami svārstīties atkarībā no kanāla priekšnoteikumiem. Kanālu īpašnieki ar 7-10 miljoniem skatītāju pelna 3-30 miljonus USD gadā. Protams, ļoti maza daļa no video veidotājiem jebkad sasniegs šādas virsotnes, bet pelnīt pietiekoši daudz naudas ir iespējams arī tādu Youtube kontu īpašniekiem, kuru sekotāju skaits ir krietni mazāks. Peļņas potenciālu nosaka ne tikai abonētāju un skatījumu skaits, bet arī jūsu radītais iesaistīšanās līmenis, piedāvātā niša un izpētītie ieņēmumu kanāli. Tas nenozīmē, ka abonentu skaits nav svarīgs, bet tas nav noteicošais faktors, kā sākotnēji var šķist.
Bet pirms mēs nonākam pie tā, kā varat pelnīt naudu ar saviem video, jums ir jābūt skaidrai izpratnei par to, kas ir jūsu auditorija.
Izpratne par savas mērķauditorijas demogrāfiskajiem datiem
Izveidojot savu auditoriju, jums ir lieliska iespēja iegūt naudu dažādos veidos. Bet jūs varēsiet pilnībā izmantot savas iespējas tikai tad, kad jūs izpratīsiet savas auditorijas sastāvu. Jo vairāk specifiska ir jūsu kanāla niša, jo jums paveras augstāka iespējamība strādāt ar kompānijām, kuras vēlas sasniegt konkrētas mērķauditorijas.
Ir nepieciešams pievērst īpašu uzmanību šādiem rādītājiem:
• Laiks- kopējā auditorijas iesaistīšanās, skatot jūsu videoklipus.
• Ģeogrāfiskā atrašanās vieta- valstis vai pilsētas, kurās cilvēki skatās jūsu videoklipus.
• Dzimums- sadalījums, vai tas ir proporcionāls vai arī auditorijā dominē viens dzimums.
• Vecums – diapazons, kurā ietilpst lielākā daļa jūsu auditorijas dalībnieku.
Ir jāsastāda iepriekš minēto faktoru kombinācija, lai veidotu precīzāku jūsu auditorijas priekšstatu, aplūkojot tādas lietas kā, piemēram, sieviešu skatītāju skaits konkrētajā vecuma diapazonā konkrētajā valstī.
Izmantojot šo demogrāfisko informāciju, jums būs labāka izpratne par savu auditoriju un arī iespēja veiksmīgāk strādāt ar zīmoliem, jo jūs tiem spēsiet pamatot savu piemērotību. Jūs varat arī izmantot kādu no daudzajiem tiešsaistes instrumentus, lai salīdzinātu savu kanālu pret citiem.
Tagad, kad tas ir skaidrs, mēs varam sākt runāt par diviem no dažādajiem veidiem, kā jūs varat nopelnīt!
1. Reklāmas
Populārākais ieņēmumu plūsmas variants, par kuru jūs, visticamāk jau esat dzirdējis, ir reklāmas.
Lai izvietotu reklāmas, ir nepieciešams kļūt par YouTube partneri, un tas ir viegli izdarāms konta sadaļā Creator Studio, dodoties uz izvēlni Kanāls, lai verificētu kontu un iespējotu monetizāciju. Kad tas ir izdarīts, nepieciešams AdSense konts, lai izvēlētos Google reklamēšanas tīklu, lai faktiski saņemtu samaksu un skatītu reklāmas ieņēmumu pārskatus. Kad tas būs paveikts, video pārvaldniekā blakus videoklipiem ir redzama ikona ar naudas simbolu, norādot, vai tas ir aktivizēts monetizācijai, kuru var noklikšķināt, lai piekļūtu katra videoklipa monetizācijas iestatījumam.
Šo visu ir viegli iestatīt, taču reklāmu izvietošanu ir tālu no visrentablākās video veidotājiem pieejamajām ieņēmumu plūsmām.
• Kāpēc jums vajadzētu apsvērt ārpus reklāmas ieņēmumus?
YouTube nesen nāca klajā ar lēmumu būt pārredzamākam par reklāmu platformā un to, kas ir kvalificējams kā reklāmdevējiem draudzīgs saturs. Būtībā daudzi radītāji baidījās, ka viņi zaudēs reklāmas ieņēmumus, kas palīdz viņu kanāla atbalstam to satura dēļ.
Jūsu saturs varētu tikt izslēgts no reklāmām, ja tas ietilpst kādā no šīm kategorijām:
• Nepiemērota valoda, tostarp naidu kurinoša un vulgāra valoda
• Seksuāla veida saturs, ieskaitot daļēju kailumu un seksuālo humoru
• Pretrunīgi vai jutīgi jautājumi un notikumi, tostarp par politisko konfliktu, karu, dabas katastrofu un traģēdiju saistītie priekšmeti, pat, ja grafiskie attēli netiek rādīti.
• Vardarbība, tostarp nopietnu ievainojumu parādīšana un ar vardarbīgu ekstrēmismu saistīti notikumi
• Zāļu un regulējamo vielu reklamēšana, tostarp šādu preču pārdošana, lietošana un ļaunprātīga izmantošana
Bet jau vairākus gadus platformas automatizētā procesā demonetizē saturu, kuru tas neuzskata par reklāmdevējiem draudzīgu. Tādēļ sākumā reizēm profilu īpašnieku videoklipi reizēm tika demonetizēti bez brīdinājuma. Tagad situācija ir labāka, jo video profilu īpašnieki tiek informēti, kad tas notiek, un var apstrīdēt visus videoklipus, kas kļūdaini tiek izslēgti no reklāmas tīkla.
Reklāma var būt veids, kā radīt pasīvus ienākumus video radītājiem, taču negatīvais aspekts ir tāds, ka YouTube saņem gandrīz pusi no reklāmas ieņēmumiem.
Īsāk sakot, ir nepieciešams izpētīt arī citus ieņēmumu variantus, lai saglabātu savu radošo hobiju un otrs populārākais ir zīmolu izvietošana sava video satura ietvaros.
2. Kļūšana par ietekmētāju vai saistīto uzņēmumu
Zīmoli arvien vairāk iegulda ietekmētāju mārketinga nozarē, tērējot lielu daļu no reklāmas budžeta tiem ietekmētājiem, kuriem jau ir vērā ņemams sekotāju skaits. Tas rada milzīgu iespēju, lai jūs kā video veidotājs varētu vienoties par pareizajiem piedāvājumiem.
Ir ieteicams noteikt savu sākotnējo fiksēto maksu, noskaidrojot, cik skatījumu jūsu videoklipi parasti iegūst, un reizinot tos ar vidēji 10 centiem par skatījumu jeb tas ir, par ko daudzi zīmoli ir gatavi maksāt. Atkarībā no jūsu rādītājiem – jūsu auditorijas demogrāfiskā raksturojuma, satura kvalitātes un tā, cik unikāla un rentabla ir jūsu niša, iespējams, var vienoties par labāku piedāvājumu, ja zīmols ir piemērots. Galvenais aspekts, veidojot sadarbību ar zīmola sponsorētu saturu, ir būt atklātam- neuzsākt neko tādu, ko jūs faktiski nevēlaties un informēt par to savu auditoriju.
Internetā ir atrodamas daudzas vietnes, kuras varat pievienot savam kanālam un saņemt piedāvājumus gan no lieliem, gan maziem zīmoliem. Populārākajās ietekmētāju tirdzniecības vietās, lai pievienotos, pat pietiek vien ar 1000 sekotājiem. Ir pieejamas arī tādas vietnes, kur jums nepieciešams veikt nelielus satura veidošanas uzdevumus apmaiņā pret naudu vai citām atlīdzībām. Un šādām vietnēm nav ierobežojumu, cik sekotāju ir nepieciešams, lai pievienotos. Tātad tas nozīmē, ka to var uzsākt jebkurš, kuram ir laiks un apņēmība sevi pilnveidot šajā nozarē. Liela nozīme ir kvalitatīvai aparatūrai, un, ja tam pietrūkst līdzekļu, tad tavs palīgs CredX.lv var sniegt informāciju par piemērotākajiem kredītiem.
Dažas ietekmētāju tirgus platformas piedāvā bezmaksas produktus, bet citas ir pazīstamas ar lieliem zīmoliem, kuri vēlas maksāt vairāk. Izmantojiet visas iespējas, kas vislabāk atbilst jūsu vajadzībām un piesakiet sevi tik daudzās vietās, cik vien iespējams, lai nodrošinātu sava kanāla maksimālu redzamību!
Jūs varat arī kļūt par sadarbības partneri zīmolu pārstāvjiem un ieviest stabilus pasīvus ienākumus ar komisijas maksu no katra jūsu kanāla radītās pārdošanas. Tas īpaši labi darbojas, ja jūsu videoklipu saturs ietver produktu testēšanas vai pārskatus. Tā kā no kompānijas puses nav nekādu risku, jo tās maksā tikai tad, kad jūs veicināt pārdošanu, lai uzsāktu šo darbu barjeras ir mazas. Jūs varat arī tieši sazināties ar savas nišas zīmoliem, kas piedāvā savas saistītās programmas, kas nav nekas neparasts interneta tirdzniecības telpā.